Christian Speuser
Principal
FEV Consulting GmbH
Christian Speuser
Expert,Principal, FEV Consulting
GmbH
Ekspert zakupowy i praktyk z ponad 18 letnim stażem. Specjalizuje się w tematyce z zakresu redukcji kosztów, inżynierii wartości, optymalizacji procesów, a także w global sourcingu. Od 4 lat jest dyrektorem w firmie FEV Consulting, która może pochwalić się licznymi sukcesami, szczególnie w branży automotive i innych sektorów produkcyjnych. Pracował m.in. nad projektem optymalizacji kosztów w silnikach typu diesel, redukcją kosztów materiałów pośrednich i serwisu (Tier-1). Wcześniej obejmował stanowisko Senior Managera w Baker Tilly Roelfs Unternehmensberatung GmbH.
Wystąpienie: E-Mobility is taking off! Automotive industry is facing a fundamental transition from combustion engines to electric vehicles
Ewa Rajczakowska
Globalny Dyrektor Kategorii Zakupowych, DeLaval
Ewa Rajczakowska
Globalny Dyrektor Kategorii Zakupowych (Metale i Tworzywa Sztuczne), DeLaval
Lider z dziewiętnastoletnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w międzynarodowych firmach produkcyjnych. W latach 1998-2011 związana z grupą Volvo Polska, gdzie odpowiadała za optymalizację procesów w obszarach logistyki i zakupów operacyjnych oraz za rozwój baz dostawców przy nowo powstałych fabrykach w Europie i Azji. Jako Dyrektor Zakupów Strategicznych tworzyła oraz koordynowała realizację strategii globalnych i regionalnych. Zdobyte doświadczenie i umiejętność kierowania zespołami wykorzystywała następnie w grupach Ruukki i Fortaco, skutecznie tworząc oraz zarządzając działami Zakupów i Rozwoju Dostawców. Od 2013 roku, jako Globalny Dyrektor Kategorii Zakupowych (Metale i Tworzywa Sztuczne) w firmie DeLaval, uczestniczy w transformacji i integracji funkcji zakupów w rejonie Europy, Azji i Pacyfiku oraz obu Ameryk.
Systematycznie analizuje rynki surowców, nowe technologie i rozwiązania celem wzmacniania przewagi konkurencyjnej oraz poprawy rentowności grupy. Promuje nowe narzędzia i koncepcje zarządzania, organizując innowacyjne środowisko tworzenia wartości w dziale zakupów strategicznych. Dba o wdrażanie jednakowych standardów współpracy z dostawcami we wszystkich fabrykach grupy. Skutecznie inspiruje klientów wewnętrznych i zewnętrznych do efektywnej kooperacji.
Jacek Jarmuszczak
Global Category Manager
GRUPA DANFOSS
Jacek Jarmuszczak
Global Category Manager, GRUPA DANFOSS
Praktyk, doświadczony manager zakupów, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności na międzynarodowych rynkach. Karierę zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził negocjacje zakupowe z dostawcami z całego świata. Później jako szef działu zakupów elektronicznych w Carlsberg Group, zarządzał zespołem który przeprowadzał ok 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów na całym świecie. Jako Global Category Manager w Grupie Carlsberg, tworzył strategię zakupową i prowadził negocjacje z kluczowymi dostawcami w najbardziej wymagającym obszarze zakupów: IT, usług profesjonalnych oraz floty samochodowej. Ekspert w dziedzinie aukcji elektronicznych oraz e-systemów zarządzania zakupami. Posiada praktyczne doświadczenie w zakresie wdrażania i usprawniania narzędzi elektronicznych wspierających obszar zakupów (Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych, Aukcje Elektroniczne).
Trener warsztatu: Strategie generowania oszczędności w przedsiębiorstwie produkcyjnym
Frederic Kieper
Manager, Value Engineering
NORDEX ACCIONA WINDPOWER
Frederic Kieper
Manager, Value Engineering, NORDEX ACCIONA WINDPOWER
Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu łańcuchem dostaw i zakupami strategicznymi. Realizował projekty w zakresie redukcji kosztów, doskonalenia operacyjnego I rozwoju produktów w firmach produkcyjnych. Wdrażał projekty dla Claas KGaA, Lufthansa Technik, Siemens, Tchibo, Vossloh Locomotives. Absolwent Hamburg University of Technology (TUHH).
.
Marcin Zborowski
Procurement Engineering Business Partner
PHILIPS LIGHTING ELECTRONICS
Marcin Zborowski
Procurement Engineering Business Partner, PHILIPS LIGHTING ELECTRONICS
Pracę w Philips Lighting rozpoczął w 2003 r. jako specjalista ds. zakupów. W latach 2008-2012 jako Global Strategic Buyer odpowiadał za zarządzanie jedną z grup asortymentowych materiałów bezpośrednio produkcyjnych dla fabryk Philips Lighting produkujących konwencjonalne źródła światła. W latach 2012-2015 pracował w Philips Innovation Services w Pile, gdzie od 2013 r. kierował Działem Realizacji Projektów. Od roku 2015 kieruje działem Procurement Engineering oraz jest członkiem zespołu zarządzającego fabryką Philips Lighting Electronics w Pile.
Jaromir Łuszczewski
Globalny dyrektor ds. zakupów strategicznych – Electromobility
VOLVO POLSKA
Jaromir Łuszczewski
Globalny dyrektor ds. zakupów strategicznych – Electromobility, VOLVO POLSKA
Uznany w wielu organizacjach menedżer, negocjator oraz konsultant z 16-letnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w międzynarodowych firmach produkcyjnych z branży motoryzacyjnej oraz FMCG. Praktyk z ekspercką wiedzą w dziedzinie zarządzania zakupami, logistyki i inżynierii kosztów. Swoje doświadczenie zdobywał pracując między innymi dla BP, NSK Steering Systems, Volvo.
Zarządzał kategoriami produktowymi obejmującymi materiały do produkcji opakowań giętkich, zróżnicowane komponenty mechaniczne, mechatroniczne, elektryczne, elektroniczne, a także oprogramowanie. Odpowiadał za budżety zakupowe przekraczające 800 000 000 zł w skali roku, jak również za negocjowanie globalnych umów ramowych, kontraktów komercyjnych, umów licencyjnych oraz badawczo-rozwojowych z dostawcami z całego świata.
Obecnie odpowiedzialny za zbudowanie międzynarodowego zespołu zakupowego w obszarze Electro-mobility, wybór strategicznych dostawców oraz stworzenie strategii zakupowej dla kluczowych podzespołów niezbędnych do napędu pojazdów hybrydowych i elektrycznych.
Absolwent Wydziału Mechanicznego Politechniki Koszalińskiej oraz studiów podyplomowych Executive MBA. Prywatnie pasjonat rynków finansowych i nowych technologii, aktywny inwestor oraz miłośnik narciarstwa.
Konrad Bąk
Head of Strategic Procurement and Global Category Manager,
SMA Solar Technology
Konrad Bąk
Head of Strategic Procurement and Global Category Manager, SMA Solar Technology
Od ponad dekady związany z rynkiem motoryzacyjnym, energetycznym i lotniczym. Swoje zawodowe kroki stawiał w prestiżowych firmach międzynarodowych takich jak Philips Lighting, Delphi Automotive, Nexteer Automotive czy Woodward, obejmując kluczowe stanowiska zakupowe takie jak Global Category Buyer, Global Category Leader czy Purchasing Supplier Manager. W tym czasie zdobył szeroką wiedzę potwierdzoną certyfikacjami oraz praktyką z takich zagadnień jak: negocjacje, modele kosztowe, finanse, narzędzia analityczne, zarządzanie personelem, LEAN, kontrakty i umowy międzynarodowe, zarządzanie jakością, audyty, itp. Podróżował i wykonywał audyty, analizę procesów dostawców na całym świecie w tym w USA, Chinach, Meksyku, na Tajwanie, w Tajlandii, w Tunezji, w całej Europie Zachodniej i większości Wschodniej. Właściciel firmy edukacyjno-projektowej z zakresu zarządzania zakupami i łańcuchem dostaw. Twórca całego kierunku studiów podyplomowych „Zarządzanie Zakupami i Łańcuchem Dostaw” na jednej z uczelni niepaństwowych. Właściciel systemu ciągłego doskonalenia w Woodward.
prof. dr hab. inż. Eugeniusz Rusiński
POLITECHNIKA WROCŁAWSKA
prof. dr hab. inż. Eugeniusz Rusiński
Kierownik Katedry Konstrukcji i Badań Maszyn, POLITECHNIKA WROCŁAWSKA
Absolwent kierunku Mechanika I Budowa Maszyn na Wydziale Mechanicznym Politechniki Wrocławskiej. W 1980 roku otrzymał stopień naukowego doktora nauk technicznych. W 1990 roku Rada Wydziału Mechanicznego Politechniki Wrocławskiej nadała mu stopień naukowy doktora habilitowanego nauk technicznych, w zakresie budowy i eksploatacji maszyn o specjalności teoria maszyn i mechanizmów na podstawie rozprawy pt. Mikrokomputerowa analiza ram i nadwozi pojazdów i maszyn roboczych. W 1993 roku otrzymał stanowisko profesora nadzwyczajnego, a w 2001 roku profesora zwyczajnego. W 1996 prezydent Polski nadał mu tytuł profesora nauk technicznych. Doświadczenie naukowe zdobywał w kraju i poza jego granicami między innymi w Niemczech, USA, Indiach, Austrii i na Kubie. Otrzymał pięciokrotnie Nagrodę Zespołową Prezesa Rady Ministrów, nagrodę za wybitne krajowe osiągnięcia naukowo-techniczne Bierze aktywny udział w krajowych i zagranicznych stowarzyszeniach naukowych takich jak: Komitet Budowy Maszyn Polskiej Akademii Nauk, Wrocławskie Towarzystwo Naukowe, Polskie Towarzystwo Mechaniki, Polskie Towarzystwo Symulacji Komputerowej, Internationale Gesellschaft für Ingenieurpädagogik (IGIP). Jest autorem ponad 560 publikacji, w tym 10 książek.
Damian Czernik
Manager ds. wdrożeń systemów zakupowych
NEXTBUY
Damian Czernik
Manager ds. wdrożeń systemów zakupowych, NEXTBUY
Posiada 6-letnie doświadczenie we wdrażaniu systemów zakupowych zarówno w sektorze firm prywatnych i państwowych. Uczestniczył w ponad 20-tu projektach wdrożeniowych realizowanych dla średnich i dużych firm z branży kolejowej, energetycznej, FMCG. Oprócz tego posiada ekspercką wiedzę z zakresu organizacji negocjacji z wykorzystaniem e-aukcji. Od 2016 roku odpowiedzialny za prace wdrożeniowe systemu zakupowego NextBuy.
Bernard Adamczak
Commodity Buyer
DR. SCHNEIDER GROUP
Bernard Adamczak
Commodity Buyer, Dr. Schneider Group
8 lat doświadczenia w globalnym sourcingu w przemyśle motoryzacyjnym z naciskiem na rynki wschodzące. Odpowiedzialny za wybór nowych dostawców, negocjacje cenowe, obniżanie kosztów oraz zatwierdzanie zamienników. Obszar specjalizacji: modyfikowane polimery. Od tego roku odpowiedzialny także za zarządzanie kategorią zakupową tworzywa sztuczne w ramach grupy Dr. Schneider.
Renata Szymankiewicz
Kierownik Zakupów Strategicznych
SIVANTOS
Renata Szymankiewicz
Kierownik Zakupów Strategicznych, SIVANTOS
Praktyk z ponad 25-letnim doświadczeniem w różnych dziedzinach Logistyki. Brała udział w projektach modernizacji linii produkcyjnych z zastosowaniem zasad Lean Manufacturing. Współtwórca Polityki Zakupowej oraz standardów i procedur dotyczących klasyfikacji i monitorowania dostawców w procesie zakupów dla grupy kapitałowej. Posiada doświadczenie w tworzeniu działów i budowaniu efektywnych zespołów. Współautor publikacji „Klucz do zakupów w firmie 2″ (2016). Prelegent „Akademii Zakupowej”, autorka prezentacji „Etyka w zakupach” oraz „Przykłady KPI, które rozwiązują konflikt funkcyjny w organizacji”.
Norbert Fox
Commodity Manager
ETO MAGNETIC
Norbert Fox
Commodity Manager, ETO MAGNETIC
Posiada wieloletnie doświadczenie w budowaniu działu zakupów, tworzeniu strategii zakupowych oraz selekcji i doborze dostawców. Ponad 20 lat w branży automotive w Polsce i Niemczech. W tym czasie odpowiadał za sprzedaż, zarządzanie kategoriami materiałowymi, a także zajmował stanowisko kierownika działu i globalnego kierownika kategorii.
Mateusz Sidorowicz
Kierownik Działu Marketingu
3DGence
Mateusz Sidorowicz
Kierownik Działu Marketingu, 3DGence
Swoją przygodę z drukiem 3D zaczął od zbudowania własnej drukarki 3D i prowadzenia zajęć w szkołach. Od 6 lat w branży – zaczynał od sprzedaży drukarek 3D; obecnie – prowadzi dział marketingu w 3DGence. Doskonale zna rynek i potrzeby klientów.
Stały uczestnik międzynarodowych targów i konferencji.
Mariusz Turek
Partner
Profitia Management Consultants
Mariusz Turek
PartnerProfitia Management Consultants
Menedżer i ekspert zakupów i łańcucha dostaw z kilkunastoletnim doświadczeniem w doradztwie strategicznym i operacyjnym. Z sukcesem prowadził kilkadziesiąt programów rozwoju i profesjonalizacji firm w tych obszarach, realizował z powodzeniem projekty w Polsce, Europie Środkowej i Południowej. Od 2010 r. jest też wykładowcą na studiach podyplomowych w katedrze Logistyki Szkoły Głównej Handlowej. Od września 2015 posiada tytuł MCIPS nadawany przez Chartered Institute of Procurement and Supply, potwierdzający menedżerskie kompetencje i kompleksową wiedzę w obszarze Zakupów.