VALUE ENGINEERING & INNOVATIONS
vs. PROCUREMENT
24 – 25 MAJA 2018, Wrocław, Hotel Novotel Centrum
1. Dzień - konferencja - 24.05
8:30 – 9:00
9:00- 9:10
9:10 – 10:00

Wykład Otwierający:
E-Mobility is taking off! Automotive industry is facing a fundamental transition from combustion engines to electric vehicles
- Key drivers towards an electrified future of mobility
- Challenges for the automotive supply industry
- Cost efficiency in electric components is key
10:00 – 10:40
Panel Dyskusyjny: Innowacje w Automotive
- Efektywność wykorzystania zasobów, zarówno w procesie tworzenia, jak i w eksploatacji
- Trendy ekologiczne i ich wpływ na branżę automotive i funkcję zakupów
- Lider innowacji: dostawca czy producent?
Paneliści:
Norbert Fox, Commodity Manager, ETO Magnetic
Bernard Adamczak, Commodity Buyer, DR. SCHNEIDER
Jaromir Łuszczewski, Globalny dyrektor ds. zakupów strategicznych – Electromobility,
VOLVO POLSKA
10:40 – 11:00
11:00 – 11:50

Cost of energy challenges in the wind industry – how Value Engineering philosophy allows to reach ambitious management targets
- Current challenges in the wind industry and for Nordex group as a global wind turbine manufacturer
- Value Engineering approach at Nordex Acciona Windpower
- Project example and results for a system optimization within early product development
Frederic Kieper, Manager, Value Engineering, NORDEX ACCIONA WINDPOWER
11:50 – 12:20

Value engineering – w poszukiwaniu kompromisu między kosztem i wartością
- Dlaczego value engineering?
- Narzędzia i sposób ich użycia
- Rozwój kompetencji funkcji zakupów
Marcin Zborowski, Procurement Engineering Business Partner, Philips Lighting Electronics
12:20 – 13:10
13:10 – 14:00

Zarządzanie ryzykiem finansowym dostawców
- systemy wczesnego ostrzegania o ryzyku finansowym;
- zapobieganie ryzykom finansowym dostawców;
- bankrutujący dostawca, co robić?
- prawne aspekty bankructw.
Konrad Bąk, Head of Strategic Procurement and Global Category Manager, SMA Solar Technology AG
14:00 – 14:30

Ruchy cenowe surowców i walut – praktyczne wskazówki pozwalające na efektywne negocjacje z dostawcami.
- Główne czynniki wpływające na ruchy cenowe surowców oraz walut,
- Kluczowe aspekty pozwalające na efektywne negocjacje cenowe z dostawcą,
- Żądanie podwyżki cen od dostawcy. Na co zwrócić uwagę podczas analizy otrzymanych danych,
- Praktyczne przykłady konstrukcji klauzul w kontraktach zakupowych.
Jaromir Łuszczewski, Global Commodity Manager, VOLVO Construction Equipment
14:30 – 15:00

Dwie strony medalu – czyli automatyzacja i robotyka z pespektywy Kupca
- uwarunkowania i otoczenie biznesowe do stosowania nowoczesnych rozwiązań
- korzyści oraz wyzwania związane z automatyzacją i robotyką procesów
- przykłady zastosowań praktycznych w zakupach produkcyjnych
Ewa Rajczakowska, Global Category Director – Metals&Plastics, DeLaval
15:00 – 15:20
15:20 – 15:50

Value Management – czyli jak dział zakupów zwiększa wartość firmy?
- wykorzystanie zewnętrznych zasobów firmy – czyli dostawca na etacie
- rola strategicznego działu zakupów w firmie
- kontrybucja finansowa działu zakupów do wyników firmy
15:50 – 16:20

Aukcje i strategie negocjacyjne w branży produkcyjnej (case study)
- Jaką strategię negocjacji wybrać przy prowadzeniu aukcji
- Czy można negocjować z monopolistą
- Zakup energii i negocjacje cen
- Ile czasu można zaoszczędzić na samym procesie negocjacji
Damian Czernik, Manager ds. wdrożeń systemów zakupowych, NEXTBUY
16:20 – 16:50


Druk 3D – Procurement Engineering w strumieniu wartości Firmy
- Procurement Engineering – co to znaczy?
- Early involvement – jako podstawa współpracy z R&D
- Druk 3D – gdzie ma zastosowanie w firmie produkcyjnej?
- Czy Druk 3D może przynieść realne oszczędności?
Renata Szymankiewicz, Kierownik Zakupów Strategicznych, Sivantos
Mateusz Sidorowicz, Kierownik Działu Marketingu, 3DGence
16:50 – 17:00