PROGRAM

VALUE ENGINEERING & INNOVATIONS
vs. PROCUREMENT

24 – 25 MAJA 2018, Wrocław, Hotel Novotel Centrum

1. Dzień - konferencja - 24.05

8:30 – 9:00

Rejestracja i poranna kawa

9:00- 9:10

Oficjalne Otwarcie Konferencji

9:10 – 10:00

gs

enWykład Otwierający:

E-Mobility is taking off! Automotive industry is facing a fundamental transition from combustion engines to electric vehicles

  • Key drivers towards an electrified future of mobility
  • Challenges for the automotive supply industry
  • Cost efficiency in electric components is key

Christian Speuser, Principal, FEV Consulting

10:00 – 10:40

Panel Dyskusyjny: Innowacje w Automotive 

  • Efektywność wykorzystania zasobów, zarówno w procesie tworzenia, jak i w eksploatacji
  • Trendy ekologiczne i ich wpływ na branżę automotive i funkcję zakupów
  • Lider innowacji: dostawca czy producent?

Moderator: prof. dr hab. inż. Eugeniusz Rusiński, Kierownik Katedry Konstrukcji i Badań Maszyn, POLITECHNIKA WROCŁAWSKA

Paneliści:
Norbert Fox, Commodity Manager, ETO Magnetic
Bernard Adamczak, Commodity Buyer, DR. SCHNEIDER
Jaromir Łuszczewski, Globalny dyrektor ds. zakupów strategicznych – Electromobility,
VOLVO POLSKA

10:40 – 11:00

Przerwa na kawę

11:00 – 11:50

Frederic_Kieper

enCost of energy challenges in the wind industry – how Value Engineering philosophy allows to reach ambitious management targets

  • Current challenges in the wind industry and for Nordex group as a global wind turbine manufacturer
  • Value Engineering approach at Nordex Acciona Windpower
  • Project example and results for a system optimization within early product development

Frederic Kieper, Manager, Value Engineering, NORDEX ACCIONA WINDPOWER

11:50 – 12:20

mz

Value engineering – w poszukiwaniu kompromisu między kosztem i wartością

  • Dlaczego value engineering?
  • Narzędzia i sposób ich użycia
  • Rozwój kompetencji funkcji zakupów

Marcin Zborowski, Procurement Engineering Business Partner, Philips Lighting Electronics

12:20 – 13:10

Lunch

13:10 – 14:00

Konrad Bąk

Zarządzanie ryzykiem finansowym dostawców

  • systemy wczesnego ostrzegania o ryzyku finansowym;
  • zapobieganie ryzykom finansowym dostawców;
  • bankrutujący dostawca, co robić?
  • prawne aspekty bankructw.

Konrad Bąk, Head of Strategic Procurement and Global Category Manager, SMA Solar Technology AG

14:00 – 14:30

jaromir

Ruchy cenowe surowców i walut – praktyczne wskazówki pozwalające na efektywne negocjacje z dostawcami.

  • Główne czynniki wpływające na ruchy cenowe surowców oraz walut,
  • Kluczowe aspekty pozwalające na efektywne negocjacje cenowe z dostawcą,
  • Żądanie podwyżki cen od dostawcy. Na co zwrócić uwagę podczas analizy otrzymanych danych,
  • Praktyczne przykłady konstrukcji klauzul w kontraktach zakupowych.

Jaromir Łuszczewski, Global Commodity Manager, VOLVO Construction Equipment

14:30 – 15:00

Rajczakowska-s-rect-ok

Dwie strony medalu – czyli automatyzacja i robotyka z pespektywy Kupca

  • uwarunkowania i otoczenie biznesowe do stosowania nowoczesnych rozwiązań
  • korzyści oraz wyzwania związane z automatyzacją i robotyką procesów
  • przykłady zastosowań praktycznych w zakupach produkcyjnych

Ewa Rajczakowska, Global Category Director – Metals&Plastics, DeLaval

15:00 – 15:20

Przerwa na kawę

15:20 – 15:50

jar

Value Management – czyli jak dział zakupów zwiększa wartość firmy?

  • wykorzystanie zewnętrznych zasobów firmy – czyli dostawca na etacie
  • rola strategicznego działu zakupów w firmie
  • kontrybucja finansowa działu zakupów do wyników firmy

Jacek Jarmuszczak, Global Category Manager, Grupa Danfoss

15:50 – 16:20

czernik-s-ok

Aukcje i strategie negocjacyjne w branży produkcyjnej (case study)

  • Jaką strategię negocjacji wybrać przy prowadzeniu aukcji
  • Czy można negocjować z monopolistą
  • Zakup energii i negocjacje cen
  • Ile czasu można zaoszczędzić na samym procesie negocjacji

Damian Czernik, Manager ds. wdrożeń systemów zakupowych, NEXTBUY

16:20 – 16:50

rs
sidorowicz-rect-ok

Druk 3D – Procurement Engineering w strumieniu wartości Firmy

  • Procurement Engineering – co to znaczy?
  • Early involvement – jako podstawa współpracy z R&D
  • Druk 3D – gdzie ma zastosowanie w firmie produkcyjnej?
  • Czy Druk 3D może przynieść realne oszczędności?

Renata Szymankiewicz, Kierownik Zakupów Strategicznych, Sivantos
Mateusz Sidorowicz, Kierownik Działu Marketingu, 3DGence

16:50 – 17:00

Podsumowanie i zakończenie

2. Dzień - warsztaty - 25.05